A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Koordinációs Irányító Hatóság megbízásából a Viteco Kft., a Terra Studio Kft. és az FBK-Med Bt. készítette a városi és elővárosi közösségi közlekedésfejlesztés időközi értékelését. Az értékelés keretében megtörtént a 2004. január 1. - 2012. augusztus 31. között támogatást nyert 266 városi és elővárosi közösségi közlekedési elemet tartalmazó projekt vizsgálata, valamint helyszíni vizsgálatok révén a kiválasztott települések, térségek (Budapest, Szeged, Szekszárd és Hatvan térsége) projektjeinek elemzése.
A vizsgált városi és elővárosi közösségi közlekedési elemet tartalmazó projekt közül 211 kivitelezési, 55 előkészítési projekt, melyek összességében 1175 Mrd Ft összköltséggel valósulnak meg (ennek 30%-át teszi ki a 4-es metró költsége).

Az egyik legfontosabb megállapítás, hogy a közlekedésfejlesztés nem cél, hanem eszköz: az egész társadalmi rendszer fejlődésének, a települések élhetőségének, a versenyképes gazdaság kialakulásának eszköze. Nem önmagában kell a közlekedést fejleszteni, hanem a településen, térségben jelentkező közlekedési igényeket kell kielégíteni, a meglévő problémákat megoldani, illetve az igényeket úgy befolyásolni, hogy ne sérüljön a fenntarthatóság és a hatékonyság elve. Ezt minden városi, elővárosi projektnél határozottan érvényesíteni kell, de különösképpen az intermodalitás fejlesztését kitűző, s a településfejlesztésben kulcstényezőt jelentő projektek vonatkozásában.