2014 június 4.
Az uniós forrásokat kezelő intézményrendszer az elmúlt években a hazai közigazgatásban elsők között vezetett be ügyfélbarát szolgáltatásokat. A pályázatkezelés, a projektvégrehajtás európai szinten is példaértékű elektronizálása nyomán a pályázók, kedvezményezettek munkáját - a pályáztatás több kulcsfontosságú szakaszában is - papírmentes, internetes ügyviteli folyamatok támogatják.

2014. június 07-től a projektvégrehajtás újabb területein kerül sor papírmentes, internetes ügyviteli szolgáltatások bevezetésére.

A kedvezményezettek és pályázatkezelők munkáját támogató Egységes Monitoring Információs Rendszer (EMIR) Pályázati e-ügyintézés felületén található új funkciók segítségével internetes úton, on-line kitöltőprogram alkalmazásával teljesíthető:
•    a jelentéstételi, beszámolási kötelezettség, a kifizetés igénylés és ezek hiánypótlása, valamint
•    ezekhez szükséges alátámasztó dokumentumok benyújtása.

Az esetleges kivételekről a Pályázati e-ügyintézés felület Help menüjében tájékozódhat a bevezetést követően.

A megoldás egyidejűleg több területen támogatja a kedvezményezettek tevékenységét:
•    gyorsabban folyósítható a támogatás, mivel az interneten keresztül benyújtott dokumentáció néhány perc alatt megérkezik rendeltetési helyére,
•    csökken a dokumentumok kezelésének időigénye és költsége,
•    növekszik a munkavégzés szabadsága és kötetlensége, hiszen a bárhonnan elérhető Pályázati e-ügyintézés felület használatához nem szükséges irodai környezet, illetve a benyújtás során nem kell alkalmazkodni a posta ügyfélfogadási idejéhez,
•    csökkennek az adminisztrációs terhek.

Az új szolgáltatás nemcsak a dokumentumok, információk benyújtását, hanem az esetleges hiánypótlás több fázisát is támogatja. Mindez összességében az átfutási idők csökkenését eredményezi, s ezáltal is gyorsul a támogatások kifizetése.

Az egyszerűsítés és gyorsítás nagyságrendjét jelzi, hogy az internetes benyújtás lehetősége mintegy 90 dokumentum típus papír és postai alapú benyújtását váltja ki (pl. számlák, teljesítményigazolások, hatósági engedélyek és nyilatkozatok, szállítói szerződések, stb.).

A szükséges dokumentumokat egyszerűen fel lehet tölteni és benyújtani a palyazat.gov.hu Pályázati e-ügyintézés felületén. A kifizetések gyorsítását és az adminisztratív terhek jelentős csökkenését eredményező elektronikus, internetes szolgáltatások igénybevevőinek munkáját a Miniszterelnökség egy úgynevezett „e-Útmutatóval” kívánja támogatni. Ebben a kedvezményezetteket részletes leírások, folyamatábrák, videofelvételek segítik, tájékoztatást adva az aktuális adatszolgáltatási feladatokról, a kapcsolódó teendőkről, eljárásrendekről. Az e-Útmutató a Pályázati e-ügyintézés felületen érhető el 2014. június 07-től.

Bízunk benne, hogy az új fejlesztés hatékonyan támogatja a projektek gyors, sikeres végrehajtását, valamint a költségek és az adminisztráció csökkentését, ezzel is támogatva az Ön által képviselt szervezet sikeres működését.