A felhíváshoz kapcsolódó észrevételeket, javaslatokat 2016. december 15-ig várjuk a véleményezésre kialakított partnerségi fórumban.
A vélemények rögzítésére 2016-12-15 23:45 -ig volt lehetőség.
Tisztelt Irányító Hatóság!
Ezúton szeretnénk összefoglalni észrevételeinket és módosítási javaslatainkat az EFOP-3.9.2-16 sz. Humán kapacitások fejlesztése térségi szemléletben – kedvezményezett térségek című Felhívás kapcsán.
A felhívás 4.1. Támogatást igénylők köre – Főkedvezményezett ponthoz kapcsolódóan:
− A 290/2014. (XI. 26.) Korm. rendelet 3. sz. melléklete tartalmazza a kedvezményezett járások listáját, ezen belül megjelöli a kedvezményezett járást, a fejlesztendő járást, illetve a komplex programmal fejlesztendő járást. Kérjük egyértelműsíteni, hogy a 3. sz. mellékletben felsorolt összes kedvezményezett járás települési önkormányzata nyújthat be támogatási kérelmet!
− A 105/2015. (IV. 23.) Korm. rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza a kedvezményezett települések jegyzékét, amelyek vagy társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból kedvezményezett települések és/vagy jelentős munkanélküliséggel sújtott települések. A 3. sz. melléklet az átmenetileg kedvezményezett települések listáját tartalmazza. Kérjük egyértelműsíteni, hogy konzorcium vezető településnek a 2. sz. és a 3. sz. mellékletben szereplőnek kell lennie! Egyéb esetben elképzelhető, hogy egy járásban összesen 1 vagy 1 önkormányzat sem fog megfelelni a kritériumnak.
A felhívás 4.1. Támogatást igénylők köre – Konzorciumi partnerek ponthoz kapcsolódóan:
− A partnerek körét kérjük bővíteni:
o a GFO 321 (Települési önkormányzat) kóddal, mivel a felhívás előírja, hogy a konzorciumnak minimum 5 települési önkormányzatból kell állnia.
o a GFO 569 (Egyéb alapítvány) kóddal, amely ugyan megjelenik a partnerek listájában, de felsőoktatási intézmény vonatkozásában. A korábbi programozási ciklusban a helyben működő alapítványok több támogatási forrásokhoz jutottak komplex felzárkóztatási programok megvalósítására, humán-erőforrás bővítésre, nagy szakmai tapasztalattal és referenciával rendelkeznek-e téren, így javasoljuk a konzorciumi partnerként bevonható szervezetek körét a civil szervezetekkel bővíteni!
A felhívás 4.1. Támogatást igénylők köre – Egyéb kritériumok ponthoz kapcsolódóan:
− Egy konzorciumban legalább 5 települési önkormányzatnak kell részt vennie, a konzorciumi partnerek száma a konzorciumvezetővel együtt nem lehet több, mint 10.
o A minimum 5 települési önkormányzat bevonása a konzorciumban egy járáson belül véleményünk szerint aránytalanul szigorú. Ezen nagyméretű, összetett konzorciumok a korábbi programozási időszak tapasztalatai alapján jelentősen megnehezítik a projekt gyakorlati megvalósítását, menedzselését. A projekt minél egyszerűbb lebonyolítására törekedve javasoljuk, hogy pályázhassanak a szervezetek önállóan vagy akár kevesebb konzorciumi partnerrel is!
o Ne legyen kötelező továbbá 5 települést bevonni, ha a partnerek között van olyan nonprofit vagy egyéb civil szervezet, amely térségi hatókörű tevékenységet lát el, és a térségi önkormányzatok közül a projektben legalább 5-öt dokumentáltan be tud vonni a megvalósításba!
o Kérjük hangsúlyozni, hogy a konzorciumi partnerekre nem vonatkozik a 290/2014. (XI. 26.) és 105/2015. (IV. 23.) Korm. rendeletnek való megfelelés!
− Egy települési önkormányzat (vagy a települési önkormányzat által felügyelt nonprofit szervezet) jelen Felhívás keretében egy támogatási kérelemben vehet részt.
o Kérjük, hogy a térségben működő egyéb civil szervezetekre fenti kitétel ne vonatkozzon, hiszen, ha egy járásban két pályázó indul, a civil szervezet képes a két megvalósítási helyszínen a saját profiljába vágó tevékenységet elvégezni, sőt, a szinergikus hatás is megjelenik a megvalósítás alatt!
− A megvalósításba bevont települések közigazgatási területén lakóhellyel rendelkezők – ide nem értve a megyei jogú városok közigazgatási területén lakóhellyel rendelkezőket – száma összesen legalább 4.000 fő.
o Kérjük pontosítani, hogy a megvalósítás legbővebb területének a járás tekinthető! Amennyiben egy település a 290/2014. (XI. 26.) Korm. rend. szerinti kedvezményezett járásban található, de nem kedvezményezett település a 105/2015. (IV. 23.) Korm. rendelet szerint (átmenetileg kedvezményezett vagy nem kedvezményezett), akkor megvalósítási helyszínként a pályázatban megjelenhet?
Tisztelt Irányító Hatóság!
Ezúton szeretnénk összefoglalni észrevételeinket és módosítási javaslatainkat az EFOP-3.9.2-16 sz. Humán kapacitások fejlesztése térségi szemléletben – kedvezményezett térségek című Felhívás kapcsán.
A felhívás 6.1. A támogatási kérelem elkészítése során csatolandó mellékletek listája ponthoz kapcsolódóan:
− Kérjük, hogy a felsorolt mellékletek ne csak a támogatási kérelem elkészítésekor lehessen csatolni, hanem hiánypótlás keretén belül is benyújthatók legyenek! A pályázat összeállítására és benyújtására összesen 30 nap áll rendelkezésre, amely idő nagyon kevés a korábbi tapasztalatok alapján egy komplex, helyi igényekre épülő, teljeskörű, a pályáztatási rendszernek mindenben eleget tevő program és mellékletei kidolgozására.
Tisztelt Irányító Hatóság!
Ezúton szeretnénk összefoglalni észrevételeinket és módosítási javaslatainkat az EFOP-3.9.2-16 sz. Humán kapacitások fejlesztése térségi szemléletben – kedvezményezett térségek című Felhívás kapcsán.
A felhívás 4.1. Támogatást igénylők köre – Főkedvezményezett ponthoz kapcsolódóan:
− A 290/2014. (XI. 26.) Korm. rendelet 3. sz. melléklete tartalmazza a kedvezményezett járások listáját, ezen belül megjelöli a kedvezményezett járást, a fejlesztendő járást, illetve a komplex programmal fejlesztendő járást. Kérjük egyértelműsíteni, hogy a 3. sz. mellékletben felsorolt összes kedvezményezett járás települési önkormányzata nyújthat be támogatási kérelmet!
− A 105/2015. (IV. 23.) Korm. rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza a kedvezményezett települések jegyzékét, amelyek vagy társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból kedvezményezett települések és/vagy jelentős munkanélküliséggel sújtott települések. A 3. sz. melléklet az átmenetileg kedvezményezett települések listáját tartalmazza. Kérjük egyértelműsíteni, hogy konzorcium vezető településnek a 2. sz. és a 3. sz. mellékletben szereplőnek kell lennie! Egyéb esetben elképzelhető, hogy egy járásban összesen 1 vagy 1 önkormányzat sem fog megfelelni a kritériumnak.
A felhívás 4.1. Támogatást igénylők köre – Konzorciumi partnerek ponthoz kapcsolódóan:
− A partnerek körét kérjük bővíteni:
o a GFO 321 (Települési önkormányzat) kóddal, mivel a felhívás előírja, hogy a konzorciumnak minimum 5 települési önkormányzatból kell állnia.
o a GFO 569 (Egyéb alapítvány) kóddal, amely ugyan megjelenik a partnerek listájában, de felsőoktatási intézmény vonatkozásában. A korábbi programozási ciklusban a helyben működő alapítványok több támogatási forrásokhoz jutottak komplex felzárkóztatási programok megvalósítására, humán-erőforrás bővítésre, nagy szakmai tapasztalattal és referenciával rendelkeznek-e téren, így javasoljuk a konzorciumi partnerként bevonható szervezetek körét a civil szervezetekkel bővíteni!
A felhívás 4.1. Támogatást igénylők köre – Egyéb kritériumok ponthoz kapcsolódóan:
− Egy konzorciumban legalább 5 települési önkormányzatnak kell részt vennie, a konzorciumi partnerek száma a konzorciumvezetővel együtt nem lehet több, mint 10.
o A minimum 5 települési önkormányzat bevonása a konzorciumban egy járáson belül véleményünk szerint aránytalanul szigorú. Ezen nagyméretű, összetett konzorciumok a korábbi programozási időszak tapasztalatai alapján jelentősen megnehezítik a projekt gyakorlati megvalósítását, menedzselését. A projekt minél egyszerűbb lebonyolítására törekedve javasoljuk, hogy pályázhassanak a szervezetek önállóan vagy akár kevesebb konzorciumi partnerrel is!
o Ne legyen kötelező továbbá 5 települést bevonni, ha a partnerek között van olyan nonprofit vagy egyéb civil szervezet, amely térségi hatókörű tevékenységet lát el, és a térségi önkormányzatok közül a projektben legalább 5-öt dokumentáltan be tud vonni a megvalósításba!
o Kérjük hangsúlyozni, hogy a konzorciumi partnerekre nem vonatkozik a 290/2014. (XI. 26.) és 105/2015. (IV. 23.) Korm. rendeletnek való megfelelés!
− Egy települési önkormányzat (vagy a települési önkormányzat által felügyelt nonprofit szervezet) jelen Felhívás keretében egy támogatási kérelemben vehet részt.
o Kérjük, hogy a térségben működő egyéb civil szervezetekre fenti kitétel ne vonatkozzon, hiszen, ha egy járásban két pályázó indul, a civil szervezet képes a két megvalósítási helyszínen a saját profiljába vágó tevékenységet elvégezni, sőt, a szinergikus hatás is megjelenik a megvalósítás alatt!
− A megvalósításba bevont települések közigazgatási területén lakóhellyel rendelkezők – ide nem értve a megyei jogú városok közigazgatási területén lakóhellyel rendelkezőket – száma összesen legalább 4.000 fő.
o Kérjük pontosítani, hogy a megvalósítás legbővebb területének a járás tekinthető! Amennyiben egy település a 290/2014. (XI. 26.) Korm. rend. szerinti kedvezményezett járásban található, de nem kedvezményezett település a 105/2015. (IV. 23.) Korm. rendelet szerint (átmenetileg kedvezményezett vagy nem kedvezményezett), akkor megvalósítási helyszínként a pályázatban megjelenhet?
Tisztelt Irányító Hatóság!
Az EFOP-3.9.2-16 kódszámú „Humán kapacitások fejlesztése térségi szemléletben-kedvezményezett térségek” című felhívás társadalmi egyeztetése kapcsán az alábbi észrevételeket tesszük.
1. Felhívás 3.1.1. pont: Nem egyértelmű, hogy a felhívás keretében az önállóan támogatható valamennyi tevékenységek megvalósítása kötelező-e.
Javaslat: minden tevékenységcsoport megvalósítása kötelező, az azon belül felsorolt tevékenységek közül legalább egy választása kötelező.
2. Felhívás 3.1.2.2. pont: Nem egyértelmű a megfogalmazás, hogy a választott tevékenységcsoporton belül valamennyi tevékenység megvalósítása kötelező-e.
Javaslat: a tevékenységcsoporton belül felsorolt tevékenységek közül legalább egy választása kötelező.
3. Felhívás 3.4.1.1.pont: A projektmenedzsmenttel szembeni elvárások
A felhívás 3.4.1.1. pontja értelmében a projektmenedzser és a pénzügyi menedzser díja a konzorciumvezető által munkaviszony, közalkalmazotti, közszolgálati jogviszony keretében kerülhet alkalmazásra. A felhívás 5.5. elszámolható költségek pontja azonban lehetőséget ad a „Projektmenedzsmenthez igénybevett szakértői szolgáltatás díj” elszámolására.
Javaslat: A felhívás 3.4.1.1. pontjába szükséges beemelni a felhívás 5.5. pontjában szereplő „Projektmenedzsmenthez igénybe-vett szakértői szolgáltatás díj” elszámolásának lehetőségét.
4. Felhívás 3.4.1.1. pont: Számszerűsített szakmai elvárások
Az „A” kategória meghatározása nem egyértelmű, hiszen a pontosan 5000 fő lakosság-számú település nem tartozik sehová.
Javaslat: „A” kategória: 5000 fő, vagy az alatti összlakosság.
5. Felhívás 3.4.1.1. pont: Kötelező, projektszintű szakmai elvárás:
A táblázat utolsó sorában szereplő tevékenységcsoport római számokkal került meghatározásra, ami nem feleltethető meg a felhívás 3.1. pontjában felsorolt sorszámozásnak.
Javaslat: a tevékenységcsoport sorszámait egyértelműen, a felhívásnak megfelelően szükséges alkalmazni.
6. Felhívás 3.4.2. pont: 1. mérföldkő: 2017.09.30.
Az első mérföldkő esetén célszerűbb lenne időintervallumot meghatározni.
Javaslat: a Támogatási Szerződés megkötésétől számított 12 hónap kerüljön megadásra.
7. Felhívás 3.4.2. pont: 2. mérföldkő: 2018.12.31.
A második mérföldkő esetén a megadott dátum nem feltétlenül feleltethető a projekt szakmai előrehaladásának.
Javaslat: a mérföldkövek meghatározásánál időintervallum kerüljön megadásra, figyelemmel a projektek teljes időtartamára.
8. Felhívás 4.1. Támogatást igénylők köre:
Támogatási kérelem benyújtására kizárólag konzorciumi formában van lehetőség. Egy konzorciumban legalább 5 települési önkormányzatnak kell részt vennie. A konzorciumi partnerként bevonható szervezetek között azonban nem szerepel a GFO 321 települési és megyei önkormányzat.
Javaslat: konzorciumi partnerként bevonható szervezetek közé szükséges beemelni:
• GFO 321 települési ön-kormányzat,
• GFO 321 megyei ön-kormányzat
• megyei önkormányzat többségi tulajdonában álló nonprofit szervezet, vagy többségi megyei önkormányzati be-folyással bíró nonprofit szervezet
9. Felhívás: 4.4.2. pont: Kiválasztási kritériumok, 3. Tartalmi értékelési szempontok, Előnyt jelentő szempontok 3.
Az első kategória meghatározása nem egyértelmű, hiszen amennyiben pontosan 2000 az egy főre jutó bruttó hazai termék, akkor az a település nem tartozik sehová.
Javaslat: első kategória: 2000, vagy kevesebb
10. Felhívás: 4.4.2. Tartalmi értékelési szempontok 1.6.
Az értékelési szempontnál adható pontszám helytelenül van meghatározva.
Javaslat: Adható pontszám: 0
11. Felhívás: 4.4.2. 3. Tar-talmi értékelési szempontok
A pontszámokat összeadva az elérhető maximális pontszám számszakilag hibás.
Javaslat: Adható pontszám mindösszesen: 99
12. Felhívás 4.4.2. 3. Tartalmi értékelési szempontok
Nem támogathatók azok a kérelmek sem, amelyek az 1.1, 3.1, 3.4, 4.1. 4.2 szempontoknál 0 pontot érnek el. Nem támogathatók azok a kérelmek sem, amelyek az 1.1, 3.1, 3.4, 4.1. 4.2, 5.1, 5,3 szem-pontoknál 0 pontot érnek el. A felsorolásból kimaradt a 5.1. és az 5.3 pont.
Javaslat: az 5.1. és az 5.3. pontok beemelése.
13. Felhívás: 4.4.2. pont: Kiválasztási kritériumok, 3. Tartalmi értékelési szempontok, Előnyt jelentő szempontok 4.
- A szempontra adható 10 pont nagy hátrányt jelent a nem ebbe a körbe tartozó települések számára.
Javaslat: az adható pontszámot 5 pontra módosítani.
- Nem egyértelmű a megfogalmazás, a konzorciumi tagok mindegyikének bele kell-e tartozni a felsorolt kategóriákba egyikébe.
Javaslat: legalább egy településnek kell a megadott kategóriák egyikébe tartozni.
Észrevételeink figyelembevételét előre is köszönjük!
Tisztelettel:
Erdősné Kovács Edit
Hajdú-Bihar megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.